zaterdag 30 augustus 2014

Pannenkoekjes

Ik ben geen pannenkoeken fan maar deze stonden op mijn lijstje....
uit het voedselzandloper kookboek
 (wat een leuke prijs toch!!)
Ontbijt pannenkoekjes 12 stuks
(moet ik die allemaal opeten???...)

60 gr boekweitmeel
60 gr amandelmeel
2 eieren
150 ml amandelmelk (heb sojamelk gebruikt,pak was open...)
2 tl bakpoeder
snuf zout, jawel de gister gehaalde Celtic Seasalt
1 druppel vloeibare stevia, nou nee dankje BLEH....
 ik heb organic coconut sugar gebruikt, 1 el
1 el water
olijfolie
60 gr blauwe bessen

Maak het beslag, meel/zout,voeg eitjes toe,meng,melk en als laatst het bakpoeder.
Pan op middelhoog vuurtje, olijfolie en per 3 hoopjes in de pan
 de pannenkoekjes bakken.
Voor erbij een bessencompote:
de verse bessen met een el water zacht laten worden
 en op het laatst een lepel coconut sugar toevoegen.
Serveer deze bij de pannenkoekjes,ik vond het een 1 persoon compote en heb alles lekker bij drie pannenkoekjes gekwakt.
En wat me ook lekker lijkt ( nu helaas vergeten..)
wat kaneel erover/in.

Een lekker en super makkelijke start van de dag!!!



De overgebleven pannenkoekjes vries ik in voor een volgende keer...tenzij ze niet gepikt worden door man B en kids B1&2...hahaha...ook prima....


ENJOY 
your sunny saterday( hier nog wel...)


X



Geen opmerkingen:

Een reactie posten