zaterdag 30 augustus 2014

OMG!! 'Candy'bar


Ja echt waar OMG!!
Nothing beat's a ...nou je weet wel...maar deze....bijna hahaha!
En weetje...ik heb deze heerlijke bars niet eens gemaakt.
Nee man B houd ook erg van bakken/uitproberen.., van de week al koekjes voor B1&2 en nu een verantwoorde snack voor ons,eigenlijk per toeval...
Hij had een recept gezocht 'on the net' en ik bekijk dat ff 
op z'n phone en zeg hey dat staat ook in
 het voedselzandloper kookboek.
Met een kleine aanpassing en toevoeging hier het vernieuwde recept,haha --->

300 gr gemixte dadels zonder pit en vijgen ( harde stukje ff verwijderen..)
40 gr kokosrasp
50 gr macadamianoten
45 gr pure chocolade 85% 

Vijgen en dadels in keukenmachine mengen tot dikke massa.
Macadamianoten,kokos en choco toevoegen,grof door malen.
In een bakblik een stuk bakpapier doen en het mengsel erin gieten.
Minimaal 2 uur oplaten stijven in de koelkast en daarna 
kun je het door het bakpapier zo uit het bakblik tillen.
In stukjes/reepjes snijden en lekker op smikkelen en rest bewaren in de koelkast.

NOMNOMNOM echt waar.. 
ik was eerst niet erg enthousiast bij deze bars, had namelijk die fruitrepen
 van Appie in mijn hoofd...JAK...teleurstellend...maar oooo wat zijn deze lekker...had ik dat al gezegd???!!! ;P

Dus straks een lekkere snack bij mijn koffie
 met beste scheut ...neee hééé géén neut...
opgewarmde sojamelk en snuf kaneel.
Ik kijk er naar uit!!!


X




Geen opmerkingen:

Een reactie posten